FAQ

Klanten Service

Voor vragen over producten, bereidingswijze, leveringen, voedingswaarde of ben je ergens anders benieuwd naar? Bel gerust het onderstaande nummer

Wij zijn bereikbaar op:
Maandag:     09:00-17:00
Dinsdag:       09:00-17:00
Woensdag:   09:00-17:00
Donderdag:  09:00-17:00
Vrijdag:         09:00-17:00
Zaterdag:      09:00-12:00
Zondag:        gesloten

WAAR BEZORGEN JULLIE? + -

Voor € 6,95 bezorgen wij door heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden, daar kunnen onze bezorgers helaas (nog) niet komen. Na het verwerken worden onze producten direct vacuüm verpakt en in een shockvriezer snel terug gekoeld naar -20 graden Celsius waardoor we een optimale kwaliteit kunnen garanderen. We leveren de producten diepgevroren bij jou thuis af. We leveren ook iedere maand in België en stemmen de leverdag van de betreffende maand af op de behoefte. 

WANNEER KAN IK MIJN BESTELLING VERWACHTEN? + -

Je hebt je bestelling altijd binnen 2 werkdagen in huis dus dinsdag besteld is donderdag in huis, vrijdag besteld is dinsdag in huis. We nemen contact met je op om de exacte leverdag en levertijd met je af te spreken. Hierdoor hoef je niet de hele dag uit het raam te turen en op jouw bestelling te wachten. Kijk bij LEVERINGEN ROND DE KERSTDAGEN voor de afspraken rond kerst, omdat we dan afwijken van het vaste leverschema.

WAT ALS IK NIET THUIS BEN? + -

We hebben je van tevoren benaderd over de leverdag en de levertijd. Als je toch niet thuis bent, dan zal onze bezorger de bestelling bij de buren afgeven. Als dit niet lukt, dan neemt de bezorger de bestelling mee retour en nemen we contact met je op om een nieuw moment af te stemmen.

HOE KAN IK DE PRODUCTEN HET BESTE BEWAREN EN ONTDOOIEN? + -

Zodra onze bezorger de bestelling bij je gebracht heeft, raden we je aan om deze direct in de vriezer te leggen. Op de productstickers vind  je de houdbaarheid van de producten als je ze in de vriezer bewaart. Dit is vrijwel altijd minimaal 6 maanden houdbaar bij -18 graden Celsius. Als je de producten wilt gaan gebruiken, dan kan je deze het beste 1 tot 2 dagen van tevoren uit de vriezer halen en ze in de ijskast plaatsen. Ben je vergeten te ontdooien? Doe dit dan niet in de magnetron! De buitenkant gaart terwijl de binnenkant nog bevroren is. Hierdoor wordt het product erg taai. Leg de bevroren producten in de verpakking in een bak met koud water. Af en toe het koude water verversen. Heb je haast, laat de producten  dan ontdooien onder koud stromend water. Na ontdooien zijn de producten beperkt houdbaar en we  raden je af om ze opnieuw in te vriezen.

ZIJN ALLE PRODUCTEN DIEPVRIES? + -

Bijna alle producten krijg je diepgevroren binnen. Met de kerst hebben we een aantal producten die we vers leveren zoals: kaviaar, Hollandse garnalen, fruits de mer, oesters en kalkoen. De kalkoen is sous vide gegaard en is in de vacuüm verpakking 3 weken houdbaar in de koelkast. De visproducten zijn bij gekoeld bewaren 3 a 4 dagen houdbaar. 

VERLIEST HET PRODUCT KWALITEIT DOOR HET INVRIEZEN? + -

Door het snel en professioneel invriezen blijft de kwaliteit van onze producten behouden. Wanneer je thuis iets invriest, duurt het redelijk lang voordat het product door en door bevroren is en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Bij Terre & Mer gaat invriezen in een hoog tempo. Jouw bestelling wordt vervoerd in gekoeld transport zodat de bestelling bevroren blijft tot het moment van aflevering.

WAT IS SOUS VIDE GAREN? + -

Dit is een bereidingswijze waarbij het product op een lage constante temperatuur in een vacuümzak wordt gegaard, zodat alle smaken in het product blijven en dus niet verloren gaan. Daarnaast wordt het product op een zodanig lage temperatuur bereidt dat de eiwitten niet de kans krijgen om te stollen, waardoor het product zijn malsheid behoudt maar toch gaar wordt. Dit is een techniek die uitermate geschikt is om er nog een tweede bereiding aan te geven in bijvoorbeeld de oven of grill.